Frenlemenin Püf Noktaları:
*Yokuş aşağı inerken zamanında yapılan vites küçültme ile motorun frenleme etkisinden yararlanılabilir. Bu yolla fren balatalarının yükünü de hafifletmiş oluruz. Ayrıca fren yapmanız gerektiği takdirde bunun sürekli değil aralıklarla yapılması gerekir.
*Belli sürüş koşullarında örneğin fren kampanaları ve balataları su içinden geçmesi sırasında kuvvetli yağmurlarda aracı yıkadıktan sonra ıslanması veya kışın donması nedeniyle frenlerin etkisi azalabilir; ancak kuruduktan sonra frenlerin etkisi tam olur.
*Tuz serpilmiş yollarda seyredilirken , uzun süre fren yapılmamışsa tam fren etkisi elde edilemeyeceğinden , fren diskleri ve balatalarının üzerinde biriken tuz tabakası önceden fren yapılarak giderilmelidir.
*Eğer hakikaten fren yapmak zorunda değilseniz fren pedalına hafif basarak aşındırmayınız.Bu durum frenlerin ısınmasına uzun fren mesafesine ve frenlerin aşırı aşınmasına neden olacaktır.
* Araca sonradan ön spoyler tam boy jant kapakları vs. monte edildiği takdirde ön frenlerin hava giriş çıkışının engellenmediğinden emin olunmalıdır. Aksi takdirde fren tertibatında aşırı ısınma meydana gelir.

0 yorum:

Yorum Gönder