Frenlemenin Püf Noktaları:
*Yokuş aşağı inerken zamanında yapılan vites küçültme ile motorun frenleme
etkisinden yararlanılabilir. Bu yolla fren balatalarının yükünü de hafifletmiş
oluruz. Ayrıca fren yapmanız gerektiği takdirde bunun sürekli değil aralıklarla
yapılması gerekir.
*Belli sürüş koşullarında örneğin fren kampanaları ve balataları su içinden
geçmesi sırasında kuvvetli yağmurlarda aracı yıkadıktan sonra ıslanması
veya kışın donması nedeniyle frenlerin etkisi azalabilir; ancak kuruduktan
sonra frenlerin etkisi tam olur.
*Tuz serpilmiş yollarda seyredilirken , uzun süre fren yapılmamışsa tam
fren etkisi elde edilemeyeceğinden , fren diskleri ve balatalarının üzerinde
biriken tuz tabakası önceden fren yapılarak giderilmelidir.
*Eğer hakikaten fren yapmak zorunda değilseniz fren pedalına hafif basarak
aşındırmayınız.Bu durum frenlerin ısınmasına uzun fren mesafesine ve frenlerin
aşırı aşınmasına neden olacaktır.
* Araca sonradan ön spoyler tam boy jant kapakları vs. monte edildiği
takdirde ön frenlerin hava giriş çıkışının engellenmediğinden emin olunmalıdır.
Aksi takdirde fren tertibatında aşırı ısınma meydana gelir.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder